Producenci
Promocje
Złota lampa Aladyna z Dżinem wielki kaganek olejowy
Złota lampa Aladyna z Dżinem wielki kaganek olejowy

139,99 zł

Cena regularna: 159,99 zł

Najniższa cena: 159,99 zł
szt.
Prezent dla prawnika Temida bogini sprawiedliwości na biurko
Prezent dla prawnika Temida bogini sprawiedliwości na biurko

228,00 zł

Cena regularna: 249,99 zł

Najniższa cena: 220,00 zł
szt.
Klepsydra okrętowa wisząca na stelażu, mosiężna , drewniana, grawer
Klepsydra okrętowa wisząca na stelażu, mosiężna , drewniana, grawer

115,00 zł

Cena regularna: 149,99 zł

Najniższa cena: 149,99 zł
szt.
Herkules walczący z Antajosem w zapaśniczym pojedynku figurka Veronese
Herkules walczący z Antajosem w zapaśniczym pojedynku figurka Veronese

249,99 zł

Cena regularna: 302,00 zł

Najniższa cena: 302,00 zł
szt.

Żaglowiec Victory wielki model okrętu brytyjskiej marynarki

Dostępność: ostatnie sztuki
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 1 550,00 zł 1550.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

 

 

 

Dzwoń, pisz, pogadaj jak w starym, dobrym sklepie, czekamy na Ciebie

508 178 277 lub 502 031 980

mail sellman@tlen.pl

 

 

uwaga: produkt nie może być wysłany do paczkomatu, ze względu rozmiar możliwa jedynie przesyłka kurierska.

Drogi kliencie, nasza firma bierze odpowiedzialność za dostarczenie towaru w stanie prezentowanym w ofercie sprzedaży. Jednak w przypadku ewentualnego zwrotu, to Ty jesteś odpowiedzialny za prawidłowe zapakowanie towaru i dostarczenie go do nas w idealnym stanie.

Dużych rozmiarów replika najwspanialszego okrętu żaglowego w historii – brytyjskiego HMS Victory. Skala modelu oraz misterne wykonanie sprawiają ogromne wrażenie oraz budzą zachwyt. Żaglowiec ten podniesie prestiż pomieszczenia, w którym zostanie wyeksponowany. Czy będzie to salon, gabinet dyrektora czy może elegancka nadmorska restauracja, statek zawsze wprowadzi odpowiedni klimat – sprawdzi się zarówno w połączeniu ze stylem marynistycznym, jak i kolonialnym. Idealny jako prezent dla miłośnika żagli.

 

Model statku został wiernie odtworzony i wyskalowany na bazie historycznych planów i rysunków. Zbudowano go w sposób podobny do budowy oryginalnego okrętu. Do jego stworzenia użyto drewna egzotycznego oraz metalu i naturalnych materiałów. Charakteryzuje go wysoka dbałość o szczegóły. Jest wykonany ręcznie – zajęło to kilkaset godzin rzemieślniczej pracy.

Posiada perfekcyjnie dopracowane elementy, takie jak: ożaglowanie i takielunek, 3 rzędy metalowych dział z każdej burty, metalowe koło sterowe, łodzie ratunkowe, metalowe lampy. Całości dopełnia kunsztowna i bogata ornamentyka. Produkt nie zawiera żadnych części plastikowych. Jest w pełni złożony i gotów do ustawienia.

Model znajduje się na drewnianej podstawie z nazwą okrętu.

Staranne pakowanie – model zabezpieczony dzięki drewnianej klatce włożonej do kartonu. Ze względu na znaczne rozmiary oraz ryzyko uszkodzenia zalecamy wyjmowanie z opakowania z pomocą drugiej osoby. 

 

Wymiary: Dł. 47cm, wys. 52cm

 

 

Historia HMS Vicory:

HMS Victory to żaglowy okręt liniowy brytyjskiej marynarki wojennej zbudowany w latach 1759–1765 w stoczni Chatham Dockyard.

Imię dla okrętu – Victory – Zwycięstwo wybrano na pamiątkę zwycięstw armii brytyjskiej odniesionych podczas wojny siedmioletniej w bitwie pod Minden oraz w bitwie na Równinie Abrahama, a także w morskich bitwach pod Lagos oraz w zatoce Quiberon. Koszt budowy wyniósł 63 176 funtów i 3 szylingów, co według dzisiejszych cen odpowiada kwocie około 50 milionów funtów.

Pod dowództwem admirała Keppela, okręt brał udział w pierwszej bitwie pod Ushant. W grudniu 1781 okręt pod dowództwem komandora Henry Cromwella i pod flagą kontradmirała Richarda Kempenfelta brał udział w drugiej bitwie pod Ushant. Natomiast w 1797 roku, okręt, już pod dowództwem komandora Roberta Caldera oraz pod flagą admirała sir Johna Jervisa brał udział w bitwie koło przylądka św. Wincentego. Po koniecznym remoncie ilość dział wzrosła do 104. W trakcie służby zmieniano malowanie okrętu.

Trafalgar – najsłynniejsza bitwa morska z udziałem HMS Victory - okręty floty francusko-hiszpańskiej płynęły w szyku liniowym na północ. Około południa 21 października 1805r. na wysokości przylądka Trafalgar admirał brytyjski admirał Horatio Nelson zaatakował wroga dwiema kolumnami, płynącymi w poprzek szyku przeciwnika. Taki plan bitwy miał za zadanie odcięcie najsilniejszych okrętów wroga, który miał przewagę liczebną, i rozprawienie się z pozostałymi.

Prawa kolumna, licząca 15 okrętów pod dowództwem C. Collingwooda na Royal Sovereign, miała za zadanie odciąć straż tylną, zaś lewa, 12-okrętowa pod dowództwem Nelsona na „Victory”, miała odciąć centrum. Podczas wykonywania tego manewru Francuzi i Hiszpanie cały czas ostrzeliwali zbliżające się okręty brytyjskie, siejąc spustoszenie. Z powodu słabego wiatru, kolumny brytyjskie płynęły powoli, przez prawie godzinę nie mogąc odpowiedzieć ogniem. Victory był wciąż pod ostrzałem O 12:45 Victory przeciął linię przeciwnika pomiędzy okrętami Bucentaure i Redoutable. Gdy obie floty zbliżyły się, doszło do wymiany ognia z broni ręcznej. Francuscy strzelcy z okrętu Redoutable razili Anglików z góry, z olinowania. Wyróżniający się jak zwykle ubiorem dowódca floty brytyjskiej był dla nich łatwym celem. O godzinie 13:15 francuski marynarz postrzelił go śmiertelnie w kręgosłup. Admirał kazał się znieść pod pokład, aby załoga tego nie dostrzegła. Zmarł o 16:30. Bitwa była jednak wygrana. Dzięki wysokiemu morale i zastosowanej taktyce Nelson odniósł swoje ostatnie zwycięstwo. Sprzymierzeni stracili 22 okręty, ok. 3250 zabitych, ok. 2,5 tys. rannych i ok. 7 tys. wziętych do niewoli. Marynarzy brytyjskich zginęło 449. Bitwa ta stała się początkiem wielkiej hegemonii Brytyjczyków na morzach świata, walnie przyczyniając się do powstania brytyjskiego imperium kolonialnego.

Następnie okręt poddany został remontowi. W latach następnych wykonywał rejsy w ramach blokady wybrzeży Francji, a także dwukrotnie pod flagą admirała Jamesa Saumareza pływał w kampaniach na Bałtyku. Swą służbę okręt zakończył 7 listopada 1812 roku, kiedy został zmieniony na hulk i zacumowany w Gosport. Dzięki decyzji byłego dowódcy okrętu, a później Pierwszego Lorda Admiralicji Thomasa Hardy’ego, okręt nie został przeznaczony do rozbiórki. W 1889 roku okręt został przystosowany do charakteru Szkoły Telegrafii Marynarki Wojennej (Naval School of Telegraphy). W tym charakterze okręt pełnił służbę do 1904 roku. Po zakończeniu I wojny światowej, powstał specjalny fundusz „Save the Victory Fund”, mający na celu uratowanie okrętu, a który organizowany był przez brytyjskie Towarzystwo Odkryć Morskich, dostało ono także wsparcie ówczesnego rządu brytyjskiego. Wreszcie 12 stycznia 1922 roku Victory został umieszczony w najstarszym działającym doku na świecie: doku numer 2 w Portsmouth, celem restauracji. W 1928 roku król Jerzy V dokonał uroczystego zakończenia restauracji okrętu.

Dzisiaj HMS „Victory” jest obiektem muzealnym, ale wciąż także okrętem flagowym brytyjskiej Royal Navy. „Victory” jako okręt muzeum odwiedza rocznie około 350 000 gości. Aktualnie okręt znajduje się w Portsmouth.

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium